Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund

Du er her: Forsiden / Tema

Tema

Toten Eggpakkeri bytter pakkelinjen

Det gjelder å være rustet for vekst. Toten Eggpakkeri kastet ut de gamle maskinene og installerte helt ny pakkelinje.

Eventyrlig vekst med utstyr fra Lexit Group

– Lexit Group er en viktig samarbeidspartner for oss. Vi spiller på lag og de kommer med løsningsforslag som tas hensyn til i utvikling av nye produkter.

Bot for å bomme på vekta

Det koster å bomme på vekta – nye gebyrer gjør at flere velger serviceavtale for å sikre at vektene viser det de skal.

Chili i alle varianter

Krydder og marinader med chili i alle varianter øker mest. I år kommer fotball-EM og OL til å skape litt ekstra interesse for fransk og brasiliansk.

Nye landsmenn – nye smaker

Med flere innflyttere kommer ny mat. Smaker fra land som Polen, Litauen, Somalia og Syria inntar Norge.

Alimenta har vokst på skreddersøm

Når firmaet Alimenta markedsfører seg og sine produkter overfor bedrifter i kjøttbransjen, er det med en velrenommert kokk i aller fremste rekke.

Sterkere krydder, men mest tradisjon

Chili og eksotiske smaker selger bedre – også på Fetsund. Men aller helst vil forbrukerne ha det tradisjonelle.

Nye krav til ferdigpakninger

Forskrift om krav til nettoinnhold i ferdigpakninger (ferdigpakke-forskriften) trer i kraft 1. januar 2016. Det betyr blant annet at det stilles gjennomsnittskrav til alle ferdigpakninger, også de som importeres.

– Sats på ‘seniorvennlig’ emballasje

Kjøttbransjen må i enda større grad satse på «seniorvennlig» emballasje. Redusert syn, stivere ledd (fingre) og større grad av fargeblindhet hos eldre mennesker gjør dette nødvendig.

– Billigst ikke alltid best

– Den billigste emballasjeleverandøren er ikke alltid det beste valget, konstaterer Rune Hennum i Eggprodukter AS.

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt