Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund

Du er her: Forsiden / Tema

Tema

Etiketter for alle pengene

Etiketter blir stadig viktigere i salg og markedsføring av kjøtt og kjøttprodukter. For Fatland, som en av landets største produsenter av kjøttprodukter, innebærer kraftig produksjonsøkning og flere etiketter pr. pakning at kravene til sikre etikettleveranser økes.

Bygger ut hvert eneste år

Norsk kjøttindustri slår de fleste i effektivitet, mener Aksel Andersen – men reiser gjerne til utlandet for å lære og la seg inspirere.

Roboter gjør to ting på én gang

Skjønner du egentlig hva du trenger? Det er ikke lett å tenke helhetlig, konstaterer Rune Holter og Kurt Pedersen i Dynatec. De satser på roboter som gjør to ting samtidig.

Storinvestering gir Prima økt fart

– Vi skal vi bli mer kostnadseffektive opp mot våre viktige industrikunder og vi skal samtidig øke innovasjonstakten i forhold til våre verdifulle kunder i dagligvaremarkedet.

Toten Eggpakkeri bytter pakkelinjen

Det gjelder å være rustet for vekst. Toten Eggpakkeri kastet ut de gamle maskinene og installerte helt ny pakkelinje.

Eventyrlig vekst med utstyr fra Lexit Group

– Lexit Group er en viktig samarbeidspartner for oss. Vi spiller på lag og de kommer med løsningsforslag som tas hensyn til i utvikling av nye produkter.

Bot for å bomme på vekta

Det koster å bomme på vekta – nye gebyrer gjør at flere velger serviceavtale for å sikre at vektene viser det de skal.

Chili i alle varianter

Krydder og marinader med chili i alle varianter øker mest. I år kommer fotball-EM og OL til å skape litt ekstra interesse for fransk og brasiliansk.

Nye landsmenn – nye smaker

Med flere innflyttere kommer ny mat. Smaker fra land som Polen, Litauen, Somalia og Syria inntar Norge.

Alimenta har vokst på skreddersøm

Når firmaet Alimenta markedsfører seg og sine produkter overfor bedrifter i kjøttbransjen, er det med en velrenommert kokk i aller fremste rekke.

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt