Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund

Du er her: Forsiden / Leder / Velfortjent hederspris til Idsøe

Velfortjent hederspris til Idsøe

Leder nr. 05 /2015, av redaktør Per A. Sleipnes.
– Vi snakker her om en bedrift som gjennom mange år har stått i aller fremste rekke når det gjelder kvalitet, innovasjonstakt og kunderelasjoner

På årets KLF-landsmøte i Stockholm ble en velfortjent hederspris delt ut. Bedriften A. Idsøe AS i Stavanger fikk prisen. De fleste med noen års «rutine» i privat kjøttbransje husker at vi fram til 2005 delte ut prisen «Årets Kjøttbedrift» til bedrifter som hadde markert seg og som bidro med det lille ekstra. Hedersprisen som ble delt ut i Stockholm, er sånn sett en videreføring av denne opprinnelige prisen.

A. Idsøe AS tildeles KLFs hederspris 2015 (kjottbransjen.no - 05.06.2015)

Noen kan muligens innvende at undertegnede er en smule inhabil i vurderingen av årets hederspris, ettersom samme person er juryens leder. Men jeg våger allikevel påstanden: sjelden har noen prisvinner fortjent prisen mer enn denne Stavanger-bedriften. Ikke det at valget var enkelt. Nei, vi hadde flere fremragende bedrifter til vurdering og de fleste ville nikket anerkjennende om en annen av de fem «finalistene» hadde fått prisen. Men vi endte altså på A. Idsøe AS og det har sin naturlige forklaring. Vi snakker her om en bedrift som gjennom mange år har stått i aller fremste rekke når det gjelder kvalitet, innovasjonstakt og utvikling av kunderelasjoner. Ja, navnet på bedriften har etterhvert blitt synonymt med kvalitetsprodukter.

Idsøe har valgt å satse på organisert samarbeid med viktige kunder i forbindelse med innovasjonsprosesser og utvikling. Nye produkter skapes i samarbeid med kundene og dette har resultert i at bedriften framstår som svært kundeorientert og med
stor tilpasningsevne. Ett av virkemidlene for å oppnå framgang, har vært konseptleveranser til kjeder innenfor storhusholdning. Bedriften tilbyr samarbeid om utvikling av menyer og konseptløsninger som sikrer skreddersøm inn mot den enkelte kunde. Også innenfor dagligvaresegmentet har bedriften en høy innovasjonstakt og har lansert produkter så vel i eget merkenavn som gjennom «Jacobs Utvalgte».

For 20 år siden framsto bedriften som en liten slakterbutikk, med kun lokale kunder i en begrenset del av landet. I dag er flere av produktene landsdekkende og bedriften er en viktig regional distributør av kjøttvarer til bl.a. storhusholdningsmarkedet. Det er all grunn til å sende mange gratulasjoner til Stavanger.

Les flere saker fra bladet Kjøttbransjen nr. 5, 2015.

Les flere saker fra siste utgave av bladet Kjøttbransjen.

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt