Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund

Du er her: Forsiden / Aktuelt / - Velg sosiale medier med omhu

- Velg sosiale medier med omhu

Ikke alle sosiale medier passer bedrifter i kjøttbransjen. På Kiel-konferansen fikk bedriftene en nyttig guide av sjef for kommunikasjon og medlemskontakt i KLF, Svein Erik Eide.

Snapchat kan slik det fremstår i dag er ikke vits i å bruke tid på, mens Instagram er et godt verktøy. Dessuten kan det være greit å være på Youtube og «inspirasjonskanalen» Pinterest er det forøvrig mange kjøttbedroifter som vil ha glede av. Og selvsagt skal du være på Facebook, for det er der kundene dine er.

Det var noe av konklusjonen i Eides foredrag. Poenget er at vi har en «jungel» av sosiale medier som frister aktørene i kjøttbransjen, men det er viktig å vurdere nøye hvilke man skal satse på og hvilke det er all grunn til å holde seg unna.

- Man trenger ikke å være aktiv på sosiale meder, men om man først er der, må man være aktiv, poengterte Svein Erik Eide.

Det blir mer om denne saken i neste utgave av bladet Kjøttbransjen.

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt