Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund

Du er her: Forsiden / Aktuelt / Tarber er overtatt av Bokken

Tarber er overtatt av Bokken

Bokken har kjøpt Tarber. Selskapene har samarbeidet tett i mange år, men nå har Bokken overtatt alle agenturene.

Jack Nilsen i Tarber og Petter Breigutu i Bokken vil bli enda bedre samarbeidspartnere med norske kjøttbedrifter.

Ifølge daglig leder Petter Breigutu vil det som nå har skjedd bidra til at Bokken/Tarber blir en enda bedre samarbeidspartner med norske kjøttbedrifter.

Totalleverandør
– Vi framstår nå som en komplett samarbeidspartner for kjøtt- og fiskeindustrien. Ved oppkjøpet av Tarber, er vi nå blitt en totalleverandør av utstyr og innsatsstoffer til hele bredden av aktører i kjøttbransjen. Og særlig på emballasje har vi et bredt spekter av produkter.

I dag utgjør emballasje en tredjedel av Bokkens omsetning. Det vil si rundt 20 millioner kroner, sier daglig leder Petter Breigutu. Han tror omsetningen kan komme opp i et tresifret beløp i løpet av neste år, gjennom oppkjøpet av Tarber. Og det er nettopp på emballasje og pakke-maskiner han ser det største vekst-potensial. Etter oppkjøpet vil Bokken-konsernet ha 14 ansatte.

20 millioner
Daglig leder i Tarber, Jack Nilsen, er både glad og tilfreds med den avklaring som nå er kommet.
– Dette gir oss enda større mulighet for produktutvikling og kundeservice. Samtidig som jeg nå har valgt å selge til Bokken, står vi foran en opprydding i begge selskapene. Det ligger bl.a. an til noen færre agentur på begge sider, sier Nilsen som i fjor omsatte for 20 millioner kroner. Selve spydspissen i hans virksomhet er og har vært Red Arrow-agenturet.

Nilsen er overbevist om at flytende røk fra dette selskapet blir mer og mer etterspurt i markedet. Ifølge Petter Breigutu og Jack Nilsen vi vil det som nå har skjedd bidra til at Bokken/ Tarber blir en enda bedre medspiller overfor norske kjøttbedrifter.

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt