Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund

Du er her: Forsiden / Aktuelt / Ingebrigtsen satser tungt på årets NM

Ingebrigtsen satser tungt på årets NM

Ingebrigtsen Kjøtt AS i Tromsø har solide tradisjoner i forbindelse med NM i kjøttprodukter, men har hatt en pause på noen år. I år satser imidlertid bedriften for fullt.

De er klare for nye medaljer i NM: Fra venstre Odd Arne Karlsen, Torunn Sørensen og Bjørn Helge Teigen.

Et dusin NM-medaljer har det blitt på denne tradisjonsrike Tromsø-bedriften opp gjennom årene og det er i første rekke bedriftens jule-produkter som har imponert kresne NM-dommere. Nå satser bedriften på å bruke NM både som markedsføringskanal, men ikke minst som «korrigerings-redskap».

KONSTRUKTIVE TILBAKEMELDINGER
– Hva er verdien for dere ved NM-deltagelse, daglig leder Torunn Sørensen?
– Vi, som alle andre bedrifter i vår bransje, trenger å få konstruktive tilbakemeldinger på det vi produserer. NM er den beste måten å oppnå slike på. Derfor satser vi på NM i år. Hva vi sender inn av produkter har vi ikke helt bestemt oss for. – Men det er naturlig å delta både med pinnekjøtt, medisterkaker og vår lammerull. Men det kan bli flere produkter, fastslår Sørensen.

FLERE EIERSKIFTER
Nettopp pålegg og bacon er satsingsområder når bedriften nå på mange måter har startet «på ny frisk». Ingebrigtsen Kjøtt har vært gjennom et par eierskifter, men nå mener den nye daglige lederen at bedriften har funnet sin form.

– Vi har valgt å være tro mot tradisjonsproduktene våre og så prøver vi nå å utvide produktporteføljen med den noen eksotiske produkter. En ansatt som er ekspert på asiatisk mat, har f.eks. fått oppgaven med å lage vårruller. Disse har allerede blitt populære ute i markedet.

ØKT SALG
– Du gikk for noen måneder siden friskt ut og proklamerte her i bladet at dere skulle kutte prisene på alle produktene for å få opp volumene og på den måten konkurrere med de store produsentene av kjøttvarer. Hvordan har det gått?
– Som planlagt! Vi har økt salget betydelig, særlig på enkelte påleggstyper og pølser. Vi er i øyeblikket inne hos alle kjedene og distribuerer varene våre via ASKO-systemet. Det gir oss svært god leveringssikkerhet, understreker Torunn Sørensen.

Bedriftens hennes består av 14 ansatte og vil i år passere 30 millioner kroner i omsetning i år.

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt