Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund

Du er her: Forsiden / Aktuelt / Fana Kjøtt toner ned markedsføringen

Fana Kjøtt toner ned markedsføringen

I solidaritet med andre kjøttbedrifter som slikter i motbakke i disse korona-tider, har Fana Kjøtt i Bergen valgt å kutte alt som heter reklame og markedsføring.

Vi må stå sammen og være lojale mot hverandre i en unntakssituasjon, sier Tore Paulsen (t.h.) i Fana Kjøtt.

Bergens-bedriften leverer det aller meste av produksjonen til dagligvaremarkedet og er slik sett ikke like hardt rammet som mange andre kjøttbedrifter. Allikevel har Fana Kjøtt valgt å ligge lavt med hensyn til markedsføring.

- Vi benytter til vanlig både Facebook og Instagram i vår kontakt med kundene, men nå har vi innstill denne aktiviteten. Vi føler det blir feil akkurat nå. Dette er også i tråd med de signaler KLF-styrelederen har sendt ut, i forhold til å stå sammen og være lojale mot hverandre i en unntakssituasjon. Det ER viktig å tenke solidaritet og ha omtanke for hverandre i den krisen vi nå er midt inne i, sier drifts- og kvalitetsleder Tore Paulsen i Fana Kjøtt.

40 millioner av bedriftens omsetning på 48 millioner kroner, er i dagligvaresegmentet.

For å stå bedre rustet med tanke på smittespredning, har Fana Kjøtt valgt å dele de 12 ansatte opp i to team. Det ene teamet jobber mandag, tirsdag og onsdag, mens det andre teamet jobber de resterende ukedagene.

- Dette gjør oss mindre sårbare. Om en ansatt på ett av temaene blir syk, blir de øvrige på teamet tatt av. Da kan det andre temaet gå inn å gjøre jobben, sier Paulsen.

Fana Kjøtt har i øyeblikket ikke konkrete planer om permitteringer, men bedriften vurderer situasjonen fortløpende.

- Vi har hatt vanlig trykk de siste par ukene, men de siste par dagene har det vært noe tregere. Derfor følger vi utviklingen nærsagt time for time med hen syn til tiltak, avslutter Tore Paulsen.

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt