Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund

Du er her: Forsiden / Aktuelt

Aktuelt

Gallerier

Tind blir premium hos Grilstad

Grilstads kjøp av Tind gir konsernet enda større bredde av spekemat. Tind er premium-produktet, og skal finne sin plass ved siden av de kjente merkevarene Grilstad og Stranda.

Røroskjøtt vil vokse på Røros-smak

Vi brenner veldig for å skape verdier av de ressursene som Røros-området har, og skal jobbe hardt med produktutvikling for å komme med enda flere produkter og øke omsetningen betydelig de neste årene.

Matprodusenter samles i Inderøymat

Økt omsetning, forbedret logistikk og mer markedsføringstrykk! Det er noe av effekten etter at Inderøy Slakteri og fire andre matprodusenter i Inderøy samlet seg om et felles matkonsept, Inderøymat.

Merkevarer stadig mindre viktig

Kjøttindustrien må bare innse det: samarbeidet med de viktige aktørene i dagligvarehandelen er i kraftig endring. Industriens egne merkevarer er ikke så attraktive som de en gang var. Se bare på Nortura Gilde-merke. Hvor fører dette hen?

Rekord-år for Jæder i fjor

Jæder fikk et historisk godt år i fjor. Omsetningen passerte 490 millioner kroner i 2016 og det er ny rekord. Også resultatmarginen er solid for den tradisjonsrike Rogalands-bedriften.

– Potensielle ledere får drahjelp av KLF

– Kompetanseheving er en av de viktigste tiltakene for vekst og utvikling. At KLF satser på unge, kommende ledere, er et initiativ som fortjener ros. Etter å ha studert programmet, med opplegg i både inn- og utland, hilser jeg dette prosjektet varmt velkomment.

– Kun nord-norsk som gjelder!

Når Kim Pettersen (43) nå har overtatt det daglige ansvaret for Tromsøbedriften Solberg Pettersen AS, hviler et tungt ansvar på hans skuldre. Han skal nemlig videreføre og utvikle bedriften som ble etablert for 92 år siden.

Investerer 116 millioner

Nordfjord Kjøtt i Loen er inne i en intens investeringsfase. Når oppgraderingene er på plass, vil bedriften ha investert 116 millioner kroner i nybygg, maskiner og annet utstyr.

Verås slutter i Prima etter 17 år

Etter 17 år i ulike roller i Prima Jæren, bl.a. daglig leder i syv år, velger Are Verås (51) nå ved månedsskiftet å slutte i selskapet. – En helt udramatisk beslutning, sier Verås til bladet Kjøttbransjen.

Ønske om kjøtt fra gressfôret

Landets mest kravstore kunder kjøper mindre kjøtt. Men det de kjøper, er bedre. Økologisk, modnet, gressfôret og hele skrotten fra hode til hale er stikkord for Jacobs.

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt