Du er her: Forsiden

Leder

Per Sleipnes - leder 2014
Grill lam i år!

av Per Arne Sleipnes, ans.redaktør Kjøttbransjen

Gjest

LarsPetter
Grill lammekjøtt i år!

av Lars Petter Bartnes, Norges bondelag

Jus

NHO-Trine-Lise-Elmholt
Regelverk ved nedbemanning

av Trine Lise Elmholt, NHO Mat og Drikke

Coop-trykk på lammesalg

– Vi i Coop har kjørt det jeg velger å kalle unormalt store kampanjer de siste ukene for å få solgt mer lammekjøtt. Det er mer aktivitet i butikkene og flere lammeprodukter enn noensinne.

Tind blir premium hos Grilstad

Grilstads kjøp av Tind gir konsernet enda større bredde av spekemat. Tind er premium-produktet, og skal finne sin plass ved siden av de kjente merkevarene Grilstad og Stranda.

Røroskjøtt vil vokse på Røros-smak

Vi brenner veldig for å skape verdier av de ressursene som Røros-området har, og skal jobbe hardt med produktutvikling for å komme med enda flere produkter og øke omsetningen betydelig de neste årene.

Matprodusenter samles i Inderøymat

Økt omsetning, forbedret logistikk og mer markedsføringstrykk! Det er noe av effekten etter at Inderøy Slakteri og fire andre matprodusenter i Inderøy samlet seg om et felles matkonsept, Inderøymat.

Merkevarer stadig mindre viktig

Kjøttindustrien må bare innse det: samarbeidet med de viktige aktørene i dagligvarehandelen er i kraftig endring. Industriens egne merkevarer er ikke så attraktive som de en gang var. Se bare på Nortura Gilde-merke. Hvor fører dette hen?

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt