Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund

Du er her: Forsiden

Leder

Per Sleipnes - leder 2014
Det sunne storfekjøttet

av Per Arne Sleipnes, ans.redaktør Kjøttbransjen

Gjest

NinaMatmerk
Snakk om det!

av Nina Sundquist, adm. direktør, Matmerk

Jus

NIKOLAI_ASTRUP_WESTLIE
Tariffbinding og konsekvenser av tariffavtale?

av Nikolai Astrup Westlie, NHO Mat og Drikke

Tind blir premium hos Grilstad

Grilstads kjøp av Tind gir konsernet enda større bredde av spekemat. Tind er premium-produktet, og skal finne sin plass ved siden av de kjente merkevarene Grilstad og Stranda.

Røroskjøtt vil vokse på Røros-smak

Vi brenner veldig for å skape verdier av de ressursene som Røros-området har, og skal jobbe hardt med produktutvikling for å komme med enda flere produkter og øke omsetningen betydelig de neste årene.

Matprodusenter samles i Inderøymat

Økt omsetning, forbedret logistikk og mer markedsføringstrykk! Det er noe av effekten etter at Inderøy Slakteri og fire andre matprodusenter i Inderøy samlet seg om et felles matkonsept, Inderøymat.

Merkevarer stadig mindre viktig

Kjøttindustrien må bare innse det: samarbeidet med de viktige aktørene i dagligvarehandelen er i kraftig endring. Industriens egne merkevarer er ikke så attraktive som de en gang var. Se bare på Nortura Gilde-merke. Hvor fører dette hen?

Rekord-år for Jæder i fjor

Jæder fikk et historisk godt år i fjor. Omsetningen passerte 490 millioner kroner i 2016 og det er ny rekord. Også resultatmarginen er solid for den tradisjonsrike Rogalands-bedriften.

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt